17 mars 2011

Vi säger hej till Gabriel Remäng...


Hej hej! Gabriel John Erik Remäng är mitt fullständiga namn.
Många tror att mitt efternamn har franskt ursprung, men jag kan stolt säga
att det är ett helt och hållet hemmasnickrat efternamn!! Mina föräldrar
kom på det och kommer från våran gård Remma och ängarna som finns där.

Lite kul att veta om mig kan vara att jag fyller 22 år i sommar och
kommer från trakterna. Ursprungligen från Bottnaryd 2,2 mil från Jönköping,
men nu bor jag i Kortebo.

Likt många andra i klassen är jag en ganska trevlig människa
och så väl som sjunger, spelar gitarr, målar och fotar på min fritid.

Jag är dess utom jägare och försöker vara ute så många helger som möjligt i augusti då jakten börjar.
Mest för det tysta mötet med naturen. Det finns inget
som får mig att må så bra som en tidig augustimorgon då
dimman vilar över åkern där en rådjurs familj lugnt äter av det våta gräset då solen sakta går upp mellan träden och skiner mot ens kind. Jag tor dom flesta jägare likt mig lever mer på synerna vi sett
än på troféerna vi har hängande på väggarna hemma. 

Min framtids dröm efter denna utbildningen är att få börja jobba 
som AD. En AD arbetar med bild och bildredigering.

Som slut ord vill jag bara säga den enkla saken
att våga försöka! Många gånger gör man saker som
 inte får den kritiken man önskat, men låt
inte andra fälla ditt mod för att dom inte har samma tycke och smak för stil.
"Keep on Walking!" 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar