2 feb. 2011

Vi säger hej till Sara Håkansson...





































Sara Håkansson heter jag och jag är också längst i klassen (av alla tjejerna då)! MEN bara när vi står upp, när vi sitter ned så är jag nog kortast. Klura på den ni...

Jag är född under det gyllene året 1990, bor här i Jönköping sedan ett och ett halvt år tillbaka. Kommer ifrån Norrköping , men har (lyckligtvis) ingen östgötsk dialekt! Likt Oskar härstammar jag också från Värmland, skillnaden är att min släkt valde att emigrera från skiten för att hamna på andra sidan världen. Tvåhundra år senare är vi tillbaka tack vare min ömma moder, och tacksam är jag för det! Ett av mina partytrick är att imitera henne, deeet auur mikkeett roouwligt!

Sara är ju ett rätt kort namn så det är inte många smeknamn jag har dragits med, Sassabrassamandelmassa och Carbonara kallas jag ibland. Men det smeknamn som använts flitigast under det senaste året som jag har fått från mitt übersöta syskonbarn är; Sassa!


Jag är ett tankspritt mellanbarn som sällan sitter still. Matematik är min grej, plus att jag är en fena på att fuldansa, kan gå ned i brygga, har ett så kallat apindex (överlånga armar+ben), och dessutom är jag rätt spänstig. Det är ju bra! Särskilt med tanke på att jag spelar volleyboll på min fritid. En annan dold talang, som inte är ett dugg dold egentligen, är min fantastiska hicka. Den slår till när som! Ibland som en ynka hick men mest som en lååååååång, lång intensiv plåga -FÖR ALLA!

Hur hamnade jag i den grafiska himlen? Well, jag älskar finurliga illustrationer, snygga bilder, fantastiska fotografier, cleana layouter och allt därtill! Listan är lång, eller som man säger: The More the Merrier! Min dröm är att bli sjukt bra på allt det roliga vi får lära oss här på GFK, så att jag inom några år sitter som ad eller kanske illustratör på en fancy pantzybyrå. Hur som, just nu får jag syssla med det jag älskar. Och hur bra är inte det liksom!!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar